Over STEMP

“Stichting Theater En Musical Producties (STEMP) heeft als doel het organiseren van een voor Gemert en omstreken uniek cultureel evenement in de vorm van een musical. STEMP probeert om de twee jaar een productie te realiseren. Op deze wijze willen wij mensen kennis laten maken met het uitoefenen van deze kunst.”

Wij zijn van mening dat kunst een belangrijk middel is om mensen op een (on)bewuste manier te laten samenwerken, een belangrijke vaardigheid om mensen te laten groeien in hun eigen ontwikkeling. In de musical zijn spel, zang en dans disciplines waar samenwerking een voorwaarde is om tot een goed eindresultaat te komen.

STEMP bestaat uit een bestuur van vijf leden en is verantwoordelijk voor de totale organisatie van de musical. De productie wordt uitgevoerd door circa 100 vrijwilligers. Er zijn drie categorieën vrijwilligers: de cast, de crew en het orkest.

De cast is te zien voor de schermen op het toneel. Zij bekwamen zich gedurende een jaar in zang, spel, dans en muziek om een productie neer te zetten. De crew bestaat uit verschillende groepen vrijwilligers die achter de schermen werken. Elke groep heeft zijn eigen verantwoordelijkheid in de organisatie van de productie, zoals public relations, begeleiding cast, ontwerpen en maken van kostuums, ontwerpen en maken van decors, grime en geluid. Het orkest begint enkele maanden voor de productie met oefenen, waarbij tegen het einde van de productie alles naadloos in elkaar moet worden geschoven.